للمؤلف كريم محمد

الأحد، 19 يونيو 2011

أبتسمي يا مصر فقد زهق الباطل


أبتسمي يا مصر فقد زهق الباطل
محمد بو عزيزي….ليس شهيداً….و لكنة ترك بصمة كبيرة جداً..لأنة عندما أشعل النار في نفسة..في نفس الوقت أشعل نار الغضب في قلوب العالم العربي أولاً أشتعلت النار في تونس المظاهرات حتي تنحي بن علي و هرب بأموالة……..
و اليوم بدأت إشاعات تقول أنة مات من جلطة في المخ….
و بعدها بلدي….مصر..قام الشباب الأقوياء الشجعان و نار العزيمة و الإرادة موقدة في قلوبهم لكي يسقطوا حكم الذئاب الذين نهشوا في مصر و نهبوها محمد حسني مبارك كان عندما –في البداية-يطلع في مؤتمر يقول:الدولة في أزمة الدولة هتمر بأوقات عصيبة..هناك أزمة العيش الدوة الطيور الخنازير الأكل السكر اللحمة الرز الزيت و الأمراض….
بسم الله ماشاء الله الله أملا حسد أحنا أول ناس في جنون البقر ..أنفلونزا الطير جات أستقرت عندنا و أنفلونزا الخنازير من كترها في البلد كنت خايف يبيعوها بعد كدة في أزايز يبقي خنزير لكل مواطن الكهرباء في عز الحر و في عز الإمتحانات بتتقطع و بنصدرها….أنتوا عرفين كل دقيقة بينقطع فيها الكهرباء عن مصر مصر بتكسب 1000,000 مليون دولار و أحمد عز –بتاع الحديد اللي بيتكسر-خد 80 شقة من إسكان مبارك ب25 الف جنية و باعهم ب80,000,000 لراجل سعودي و حبيب العدلي أمر الجيش أو الظباط-مش متذكر-بقتل المتظاهرين حرام و الله حرام و بطرس الغالي أبن الغالي عالج عنية ب3 ملون جنية علي نفقة الدولة و وزير الصحة الجبلي الله يسامحوا مراتة و كل قرايبة كلة علي نفقة الدولة….ناقص يروح في يوم يقولهم عالجوني علي نفقة الدولة..
فهيقولو لة:لية؟؟
هيقلهم:ألحقوني ألحقوني طلعلي فسفوس في صباعة سفروني برة..
حاجة عجيبة و الله……
بس بصوا خلاص الظلم خلاص خلص….
و الأرصدة أتجمدة و الأيد النجسة أنقطعت خلاص….
بس قولوا يا رب..أحفظ مصر….
كريم محمد 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق